www.secondstory.com
Målgrupp:
Större företag och institutioner.
Tidigare klienter har till exempel varit museum av olika slag.
Vad:
Sidan har som en portfolio för tidigare jobb.
Utmärkelser för tidigare jobb som de har vunnit finns att läsa om samt länkar till dessa.
Förmedlar info om de själva och hur de arbetar
Länkar till deras tidigare projekt finns länkade och öppnas i nytt fönster med en försmak på video-demo.
Varför:
De vill naturligtvis skaffa nya kunder vilket gör att sidan används för marknadsföring.
Hur:
Förstasidan har utseendet av en rullande remsa med info om projekt som de har eller ska göra.
Egentligen är det bara denna del av hela siten som innehåller flash. Kopplade sidor är inte interaktiva utan innehåller istället vanlig text och en bild i en vanlig meny docka.. Det tycker vi är ganska komiskt eftersom deras uppdrag består av att bygga upp flashgrafik åt sina uppdragsgivare.
Något vi dock tycker är häftigt och inbjudande är att de har länkar till sidor de har gjort som man kan gå in och titta. Här fanns många sidor vi fastnade på länge av nyfikenhet och beundran.
De har lagt upp strukturen pedagogiskt på det sätt att man kan klicka på deras demo som de gjort åt sina uppdragsgivare. Samtidigt kan man läsa vad som var syftet och tanken bakom arbetet samt hur utförandet gick till.
Nu i efterhand tycker vi att sidan fungerar kanon som inspiration till våra kommande projektarbeten. Inte minst med tanke på att man kan länkas till alla sidor som secondstory byggt upp och där få ännu mer intryck.
Det är tydligt att de vill göra det enkelt för klienter att hitta på sidan. Man har därför inte mer än en sida med flash på sina egna sidor, nämligen framsidan. Det skulle kunna ses som ett visitkort. Först ett smakprov på vad de kan, sedan information om de själva. Självklart kunde sidan ha gjorts häftigare då de tydligt har kunskaperna för det.
söndag 13 maj 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar